Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Witajcie
#1
Witam wszystkich.
Mam na imię Gośka lat 31, od końca czerwca wiem o chorobie. Wczoraj dowiedziałam się że dostanę leki doustne, więc teraz czekam na 17 sierpnia. 
Jestem mamą dwójki smyków w wieku 6 i 3 lat. Na codzień pracuję jako księgowa.
Odpowiedz
#2
CzeSć mufa Uśmiech a jakie leki dostaniesz? Jak się nazywają?
Odpowiedz
#3
Tego właśnie nie wiem Oczko ale chyba tylko jedne są refundowane w Polsce dla I linii
Odpowiedz
#4
to daj znać jak będziesz wiedziała Oczko
Odpowiedz
#5
Cześć Gośka, witaj na forum. Uśmiech
Jak się czujesz? Długo lekarze dochodzili do tego, że to stwardnienie rozsiane?
Pewnie chodzi o tabletki Tecfidera - faktycznie to jedyne doustne (nie licząc Gilenya w II linii) leki dostępne (od niedawna) w Polsce. Koniecznie podziel się z nami swoimi wrażeniami jak już zaczniesz. Uśmiech Jeśli to Tecfidera - wiele osób z niecierpliwością czeka na wszelkie wieści na temat leczenia - lek został wpisany w Polsce na listę refundacyjną od 1 lipca tego roku. A podobno jest to jeden z najskuteczniejszych leków na ten moment i pozwalają na wieloletnie zatrzymanie choroby.
Odpowiedz
#6
Ogólnie czuję się bardzo dobrze ?
Moja przygoda rozpoczęła się bodajże w lutym od bólu pod łopatką i lekarza konowała. Na szczęście potem szybko trafiłam do Katowic i tam rezonans kręgosłupa po tyg i dalszą diagnostyka w szpitalu ( tu termin oczekiwania prawie 2 mies - ze względu na nasze wakacje).
W szpitalu od razu wiedzieli po co przyszłam więc od razu punkcja rezonans głowy i kręgosłupa szyjnego. Po 2 tyg już wszystko było jasne.
Od razu czyli od 29 czerwca wpisali mnie do programu i po 3 tygodniach oczekiwania na decyzję w końcu się udało. Okazało się że 4 lata temu miałam pierwszy rzut czyli zapalenie nerwu wzrokowego ( ale że byłam w ciąży nikt badań nie chciał zrobić).
Odpowiedz
#7
Hej mufa. Najważniejsze, że dobrze się czujesz.